lørdag den 26. februar 2011

Lyst til runer?

Kan du læse hvad der står?

RUNEKURSUS: Til efteråret finder du et helt nyt kursus hos mig
- runer for begyndere.
Der er stor interesse for det fra aftenskolernes side, og flere vikinge- og middelalderfolk har spurgt efter det på sommerens middelalder-markeder, hvor jeg var ude som skrivernonne. Sikkert fordi jeg i år også skrev og fortalte lidt om runer.

Du finder mine nye kurser i Viborg, Hadsten, Horsens og Århus.
Følg med på min kalender, du finder her nederst til højre. Den bliver løbende opdateret.

Kursusprogram
Bliv introduceret til runealfabetet, og hvordan det blev brugt.
Du får en kort gennemgang af de 3 forskellige runealfabeter og ser eksempler på hvordan de blev anvendt.
Vi vil også prøve at tyde forskellige runesten, for at dygtiggøre dig i at læse og forstå runer.
Sidst prøver du at arbejde med enkelte skriveredskaber, som rune-skriveren benyttede sig af.
Der vil blive mulighed for at købe forskellige hæfter med runer.

Lyst til flere runer? Se også tidligere indlæg:
Middelalderruner - meningmands håndskriftbbAve Maria på runelatin